Linda Brink

07 augustus 2020

Geen reacties

5 tips om je nachtrust te bevorderen

Goed geslapen? Met deze warmte kan lekker slapen een uitdaging zijn. Vandaag 5 tips om de komende nachten je nachtrust te bevorderen.

Zet een tentje in de tuin en ga lekker buiten slapen. Slapen in de buitenlucht is goed voor je luchtwegen, omdat de luchtkwaliteit beter is. Ook slaap je vaak dieper en langer.

Leg amethist naast je bed. Amethist werkt in op je zenuwstelsel en brengt rust. Een amethist naast je bed kan daardoor je nachtrust bevorderen.

 

Mediteer voor je gaat slapen. Zelf luister in graag naar een begeleide meditatie. Zo zorg ik ervoor dat ik mijn aandacht écht even heb bij de meditatie. Mijn gedachtes dwalen minder snel af bij een begeleide meditatie. Je vind begeleide meditaties om te luisteren hier.

Volg en les yin yoga. Deze ontspannende vorm van yoga helpt je uit je doe-stand naar ontspanning.

Lig op een spijkermat. Wanneer je op de mat gaat liggen, ben je niet meer bezig met gedachtes als: ‘Help ik kan niet slapen’, maar met je aandacht bij je lijf. Terwijl je op de mat ligt, bevorder je je gevoel van welzijn, doordat hormonen als endorfine (natuurlijke pijnstiller) en oxytocine (het knuffelhormoon) worden aangemaakt. Hoe dat precies allemaal werkt, lees je onder andere hier.

Relax

Refresh

Recharge

Wat de spijkermat nog meer voor je kan beteken...

lees je hier

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

3 − twee =